Ahad, 30 September 2012

Contoh Karangan UPSR Ucapan / Syarahan / Perbahasan



Ucapan / Syarahan / Perbahasan

 Tajuk : Dipilih sebagai tokoh kanak-kanak  

  Yang mulia,tuan pengerusi majlis,yang dihormatipengawai-pengawai dari Kementerian Pendidikan,guru besar,ibu bapa yang saya sayangi, guru-guru dan rakan-rakan.Assalamualaikum dan salam sejahtera.  

     Terlebih dahulu,saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak bertanggungjawab menganjurkan majlis ini.Tentu ramai hadirin bertanya-tanya, bagaimana perasaan saya setelah dipilih sebagai "Tokoh Kanak-kanak peringkat negeri".Saya tidak menyangka akan terpilih, walau bagaimanapun saya bersyukur kepada tuhan di atas permilihan ini.Saya baresa bangga kerana turut menaikkan nama nageri serta sekolah ini.  

     Kejayaan saya ini,sebenarnya kejayaan semua.Tanpa nasihat dari ibu bapa dan guru-guru sekolah ini,saya tidak akan berjaya.Saya berjanji akan terus berusahs dan belajar lebih rajin lagi,apabila menyambung pelajaran di sekolah menegah nanti.Saya berharap kejayaan ini akan memberi dorongan untuk terus berjaya.  

        Sekali lagi,saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak yang bersusah payah mengadakan majlis ini.Wasalam,sekian terima kasih

0 ulasan:

Catat Ulasan