Ahad, 30 September 2012

Contoh Karangan UPSR Karangan Autobiografi / Biografi

Autobiografi / Biografi

Tajuk : Aku Sebuah Novel



        Aku dikarang oleh seorang lelaki yang bernama Jais Sahok. 

Setelah aku siap dikarang,aku dihantar ke sebuah syarikat novel. Sebelum aku dipamerkan,aku dilekatkan tanda harga kemudian,aku diletakkan ke dalam sebueh almari kaca.Nasib aku sangat baik kerana setelah seminggu di dalam almari kaca itu, aku dibeli oleh seorang wanita yang bernama Kamisah.Aku dibacanya apabila dia ada masa lapang Dia menjagaku dengan baik sekali di dalam failnya.Jika dia hendak berhenti membaca, dia menanda muka surat yang belum dibaca.Suatu hari,Puan Kamisah tidak menutup failnya dengan rapat.Didalam perjalanan ka mejanya,aku terjatuh ke dalam tong sampah.Tiba-tiba,orang yang mengutip sampah datang dan menambil aku.Aku lalu dibuang ke dalam lori sampah dan akhirnya aku dibakar.
 

0 ulasan:

Catat Ulasan